2e stage week

23 mei 2016 - Davao City, Filipijnen

Onze 2e week stage zit er al weer op! We zijn maandag begonnen op st. Catherine, de kinderafdeling! De afdeling is in 2e gesplitst pulmo en gastro. Een super leuke ervaring wat een lieve kindjes! Als ze je voor het eerst zien dan staan de tranen in de ogen want ohjee blanke mensen in witte pakken..
Een praatje maken met de kinderen gaat moeilijk maar met wat gekke bekken en een lach kom je al heel ver.
Het is een rustige afdeling. De ouders verzorgen de kinderen en de verpleegkundige doen de vitale functies en medicijnen. Zo nu en dan kunnen we een infuusje er uit halen of mensen begeleiden naar de X-ray. De rest van de dag kletsen we met de verpleegkundige. In het begin zijn ze wat verlegen en durven ze niet zo veel van je te vragen.
Maar zodra je het gesprek een beetje begint en ze je leren kennen is het erg gezellig

We zijn woensdag naar het Health Center geweest waar we kinderen van de leeftijd van 1 maand tot 1 jaar vaccinaties hebben gegeven. De vaccinaties zijn gelijk aan wat we ook in Nederland geven. Het vaccin is hier heel duur waardoor veel ouders dat niet kunnen betalen, daarom komen ze op bepaalde dagen naar het Health center en krijgen ze het vaccin gratis en betalen ze alleen de spuit en de naald.

De tijd vliegt voorbij ondanks de 'lange' en rustige stage dagen. We hebben onze vlucht en hostels geboekt voor onze week naar palawan dat al over 3 weken is!

1. Ralph:
    23 mei 2016
    Dat is toch geweldig leuk toch.
    Gr. Ralph
  2. Marianne:
    25 mei 2016
    Hoi Anne. Weer leuk wat van je te horen (lezen). Het lijkt mij ook lastig om met de kinderen om te gaan als je niet met elkaar kunt kletsen, maar zoals je al zei met lachen en gekke bekken trekken lukt het wel. Je hebt het volgens mij zeer naar je zin. Ik geloof best dat de tijd vliegt, zeker ook met het vooruitzicht van de vakantie in Palawan. Liefs marianne