Dansen in de Filipijnen

7 juni 2016 - Davao City, Filipijnen

Afgelopen week was de feest week van het ziekenhuis. Het ziekenhuis bestaat 37 jaar. Afgelopen week hebben we allemaal activiteiten gehad.
Ik, Iza Deborah en Fleurige zaten in Team Grey, het team van St. Anne.
Maandag ochtend begonnen we om 5 uur met een wandeling/ optocht. We werden afgezet en moesten met ons team in een optoch naar het ziekenhuis lopen. Vervolgens hebben we met al het personeel zumba gedaan voor het ziekenhuis.
Die middag begonnen de ballgames. Er waren verschillende wedstrijden tussen de teams. Zo waren er basketbal en volleybal games.
Ons team was niet bepaald het beste want we hebben alle wedstrijden verloren haha..
Baskebal bij de vrouwen word hier ontzettend ruig gespeeld. Haren trekken, elkaar vast houden noem maar op haha!
Zo blijkt maar weer dat ik niet bepaald goed ben in volleybal en basketbal haha..

Deze week hebben we een halve ochtend stage gelopen op een nieuwe afdeling : St. Bernadette!
Het is weer een beetje het zelfde als St. Anne. Veel verschillende patiënten van jong tot oud. Er zijn wel veel prive kamers op de afdeling. Hiervoor betalen mensen meer geld, zo hebben ze dan een kamer voor zichzelf of een 2 persoons kamer.
We hebben maar een halve dag stage gelopen deze week vanwege alle games en activiteiten rondom het ziekenhuis heel relaxed dus!

Vrijdag avond hadden we een diner en vervolgens een vullend avond programma, eerst een danswedstrijd en vervolgens filipinos got talent.
Elk team had een dans voorbereid voor de danswedstrijd.Erg grappig wij als 'grote en lange' meiden tussen de kleine Filipijnse. Ons team heeft gewonnen! Er was wel een beetje een partijdige jury want persoonlijk vond ik 2 andere teams een betere/mooiere dans hadden.
Samen met de HAN studenten hebben we de kabouter plop dans gedaan! We hebben tijdens de dans het publiek het podium opgetrokken. Erg grappig een Nederlandse kinderdans te doen samen met de Filipijnse mensen.
'S avonds hadden we nog een groot feest en een erg leuke afsluiting van deze bijzondere week.

1. Ralph:
    7 juni 2016
    Super leuk en mooie foto's
    gr ralph
  2. Fabiënne:
    7 juni 2016
    Leuk om te horen! Kun je toch nog een beetje blijven trainen
    Kusjes Fab
  3. Marianne:
    10 juni 2016
    Hallo Anne.
    Wat een prachtige week met al die leuke activiteiten.
    Toch bijzonder dat jullie de danswedstrijd hebben gewonnen, kabouter Plop riep bij mij herinneringen op, heb ik ook nog met jullie gedaan (lang geleden).
    Blijf genieten van dit mooi verblijf met xx
  4. Ingrid Geerts-Buis:
    10 juni 2016
    Wat een mooie foto's Anne, leuk om jullie daar te zien! Mooie belevenissen ook weer allemaal, leuk hoor.