Palawan

22 juni 2016 - Palawan, Filipijnen

Sorry voor een lange tijd geen verhaaltje! Maar wij zijn in het prachtige palawan geweest.

Eventjes terug in de tijd. Voordat we naar palawan zijn gegaan hadden we nog een weekje stage op St. Bernadette.
Een gezellige week gehad. Niet heel veel nieuws geleerd maar wel hoe je een skintest doet! Best wel een beetje zielig op huilende kinderen die al bang voor je zijn.

Vrijdags zijn we vertrokken naar Palawan! We hebben een heerlijke 10 daagse vakantie gehad! We kwamen aan in Puerto Princessa en hebben daar een dagje door gebracht op een strand erg vevelen.. Vervolgens zijn we naar El Nido gegaan. Een prachtig dorpje met mooie stranden en eilanden er om heen!
We hebben een island hopping tour gedaan waarbij we hebben gesnorkeld en rond gevaren langs verschillende mooie eilanden.
Een paar dagen hebben we een scooter gehuurd en langs prachtige rijstvelden gereden en kleine dorpjes. Ook zijn we zelf naar stranden gereden want met een trycyle was het allemaal veel duurder.

Ohja ook heb ik een dag gedoken! Na lang twijfelen toch gedaan, ik vond het super spannend aangezien het al weer 4 jaar geleden was maar gelukkig ben ik het niet verleerd! En wat was het ontzettend gaaf!!

Helaas had deborah een wat minder leuke vakantie. Ze heeft denque gekregen in palawan en heeft alleen een strand kunnen zien helaas! Ze is samen met fleurine naar het ziekenhuis in Puerto Princessa gegaan om daar behandeld te worden.

Gelukkig konden we maandag met z'n alle op naar 'huis'. Met heel wat vertraging en geannuleerde vluchten vanwege het slechte weer waren we dinsdag pas thuis..
Nouja we hebben wel een nachtje in Manilla gehad in een super luxe hotel met ja ja een warme douche! Die mis ik wel heel erg hoor!

Nu zijn we weer begonnen met stage op de ER! Hopelijk gaan we veel zien en mogen we wat operaties mee kijken!

Tot schrijfse !

1. Ralph:
    22 juni 2016
    Nou dat is toch super tof zeg. Lekker genieten dan maar. Het is zo weer over.
    Gr Ralph
  2. Ingrid Geerts-Buis:
    22 juni 2016
    Leuke hoor zo'n vakantie tussendoor, dat doen jullie goed! Hier worden alle records van regenval gebroken, dus geniet maar lekker van het strandweer daar!
  3. Andre:
    22 juni 2016
    Top.... heerlijk wat een enthousiasme! Geniet ze nog !
  4. Opa Ru:
    23 juni 2016
    Wat een geweldige vakantie en wat een spanning over de terugreis en je zieke collega. Gelukkig toch goed afgelopen. Je beleeft wel ontzettend veel en we zijn benieuwd naar je verhalen. leuke foto's ook!
    We krijgen vandaag ook een Filippijnengevoel: 31 graden en regen (bijna alle dagen).
  5. Marianne:
    24 juni 2016
    Hoi Anne,
    Zon zee en stranden, en een fantastisch hotel wat wil je nog meer, super! Ook nog wezen duiken heel goed (lijkt mij heel leuk maar niet voor mij haha). Vervelende ervaring voor Deborah en jullie, maar gelukkig is alles goed gekomen ook de vlucht. En nu weer aan het werk. Liefs Marianne