Nog maar 28 dagen!

4 april 2016 - Nijmegen, Nederland

Nog maar 28 dagen te gaan en dan gaat de reis, waarvan ik al sinds het begin van mijn opleiding riep dat ik dit wilde gaan doen, toch echt beginnen.
De reis waarvan ik, sinds ik ingeloot ben, ineens helemaal niet zo zeker meer was of ik hem wel echt wilde maken.
De reis waarvan ik nu steeds zekerder ben dát ik hem echt wil maken.

Ja, het aftellen is nu toch echt begonnen. Na de afgelopen maanden keihard gewerkt te hebben om uit alle mogelijke hoeken nog een leuk zakcentje te proberen binnen te slepen. De afgelopen tijd had ik het vaak zo druk dat ik gewoon vergat dat ik bijna naar de Filipijnen ging, terwijl het nu steeds dichterbij komt. Het besef is er steeds meer en de spanning stijgt enorm.
In de aankomende dagen nog wat dingen regelen zoals bankzaken en visum. Maar ook deze blog om bij te houden! Ik hoop zo nu en dan een verhaaltje te kunnen schrijven over wat ik allemaal heb meegemaakt tijdens mijn stage en mijn reis.

Voor de mensen die nog niet precies weten wat mijn plan is zal ik het nog even vertellen.

Ik ga samen met 4 andere naar de Filipijnen op buitenlandse stage.
We vertrekken 2 mei richting de Filipijnen. Eerst de 17 uur lange vlucht naar Singapore. Vervolgens na een overstap naar Davao City.
We gaan 10 weken stage lopen in een lokaal ziekenhuisje. We zitten wat buiten de grote stad Davao City en verblijven met z’n alle in een huisje.
Tussendoor willen we een weekje naar Palawan, om op heerlijke stranden blauwe zee en hopelijk heerlijk weer te kunnen genieten van een weekje vrij.
Na onze 10 weken stage gaan we  nog 4 weken rondreizen in de Filipijnen, genieten van het hopelijk prachtige land en een heerlijke vakantie.
We willen eerst naar richting Manilla om vervolgens naar het noorden te gaan om de prachtige rijstvelden/terrassen te bewonderen en het wat bergachtiger landschap van de Filipijnen.
Vervolgens vliegen we naar Cebu om onze aanhang op te halen en met z’n alle de rest van de omgeving van Cebu en Bohol te verkennen.

Dit is het plan, maar we zullen zien hoe het allemaal verloopt en waar we terecht komen.

En dan nu nog de onmogelijke opgave om alle spullen  in één rugzak te krijgen…

Mijn volgende blog zal ik schrijven aan de andere kant van de wereld!