Daar zijn we dan!!

5 mei 2016 - Davao City, Filipijnen

Zo daar zijn we dan!
Na een lange vlucht zijn we aangekomen in de Filipijnen!! Wat een hitte..
We kwamen aan in de regen dus het was nog redelijk 'cool' qua temperatuur.  We zijn fijn ontvangen door jecjec en hebben een rondleiding gehad door het ziekenhuis. Het is veel groter dan ik had verwacht. Er liggen veel patiënten op kleine kamertjes en dan zit er ook nog familie bij. Infuuspalen zijn van hout en de kinderen zie je buiten spelen met hun infuuszak nog aangekoppeld.

Iedereen is ontzettend lief en gastvrij. We krijgen 3x per dag een maaltijd dat is toch wel even wennen het eten hier... Droog brood met pindakaas en voor de lunch en avond eten rijst met vlees/kip en groente.

Het verkeer doet me denken aan Thailand. Zoveel mogelijk mensen in een busje of scooter gepropt en weinig tot geen verkeersregels haha!
Veel arme huisjes langs de drukken wegen en kinderen die spelen in een half legen rivier.
Met zn alle in een trycale gepropt naar het dorp calinan. Boodschappen gedaan in de lokale winkel waar we na gekeken werden en aangestaard.

Maandag beginnen we dan echt met onze stage in het ziekenhuis. Fijn dat we nu nog even kunnen wennen aan deze hitte en de plotselingen stort buien!
Het is heerlijk om hier te zijn en heb er heel erg veel zin in!

1. Opa Ru:
    5 mei 2016
    Dank voor je verhaal - fijn dat het er goed uit ziet.Veel succes met je werk in het ziekenhuis!
  2. Barbara:
    5 mei 2016
    Lieve Anne, het is heel fijn om je verhalen te lezen. Wat een ander leven is dat hè, zo aan de andere kant van de wereld. Heel veel plezier en geniet van alles om je heen, de mensen, de natuur en die heerlijke warmte.
    Knuffel, je mam
  3. Erik:
    6 mei 2016
    Lieve Anne,
    Fijn om te horen en je verhalen te lezen die je ogen openen goede zorg niet alleen in mooie en dure spullen hoeft te zitten. knuffel
  4. Marianne:
    6 mei 2016
    Hoi Anne,
    Fijn een bericht van je te hebben ontvangen en dat alles goed gaat. Was wel een lange reis maar het zal zeker de moeite waard zijn. Nog een paar dagen rust en dan aan de slag. Ik ben trots op je. Liefs Marianne
  5. Sigrid:
    13 mei 2016
    Hoi Anne,
    Leuk hoor je eerste indrukken te lezen. Ik heb net ook al wat verhalen over je eerste werkervaringen via je mamsie gehoord.
    Onvergetelijke ervaringen lijkt me.
    Geniet ervan!
    Sigrid
  6. Ralph:
    14 mei 2016
    Hallo Anne.
    Het ziet er mooi uit, en fijn dat je naar je zin hebt. En het zal wel warm zijn in het ziekenhuis. Mooi om te zien dat je naar zin hebt.
    Gr. Ralph